محافظ تنه یا چسب هرس؟

محافظ تنه یا چسب هرس؟
5/5

فهرست مطالب


در این مقاله این سه محصول را کامل بررسی کرده و به نتیجه‌ای مطلوب رسیدیم:

محافظ تنه

کارایی محافظ تنه، محافظت از درختان در برابر سرما، تنش‌های حرارتی، آفتاب‌سوختگی و انواع بیماری‌های باکتریایی. تغییر دمای هوا باعث انبساط و انقباض تنه می‌شود و با استفاده از این محصول برای درختان از ترک‌خوردن تنه و شکاف پوسته سطح خارجی جلوگیری می‌شود. منعکس‌کردن نور خورشید در ساعات گرم روز توسط رنگ محافظ که سفیدرنگ است، مانع از گرم‌شدن بیش از حد تنه درختان در روز می‌شود. محافظ تنه باعث افزایش عمر درختان شده و در برابر آفات و جوندگان چوب‌خوار مانند موش و خرگوش و … که از تنه درختان از طریق کود باغی تغذیه می‌کنند محافظت می‌کند. جلوگیری از زمستان‌گذرانی کرم‌های میوه در درختان.

چسب باغبانی

کاربرد اصلی جهت استفاده بعد از هرس درختان و پیوندزنی: پوشاندن محل هرس، پیوند و قلمه.

این محصول حاوی قارچ‌کش و مواد محافظ برای محل بریده شده می‌باشد. موجب محافظت از سلول‌ها و بافت‌های تشکیل‌دهنده درختان و درختچه‌ها می‌شود. قابلیت اختلاط با انواع قارچ‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها.

بردو

بردو در واقع همان سولفات مس می‌باشد و نقش اصلی آن، کنترل بیماری‌ها است و نمی‌توان از آن به‌جای محافظ تنه و یا چسب پیوند استفاده نمود.

برای درختان از محافظ تنه یا چسب هرس استفاده کنیم؟
آیا به‌جای این دو، می‌توانیم از مخلوط بردو استفاده کنیم؟

نتیجه‌گیری:

اگر فقط هدف محافظت از تنه درختان سالم باشد، بهترین گزینه محافظ تنه است به‌خاطر رنگ سفید که این رنگ مانع از جذب نور می‌شود و در انتها به‌صورت اختیاری می‌توان روی آن را با محافظ تنه رنگ‌آمیزی کرد.

معرفی محصول

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *